سامسونگ دوباره در صدر بازار موبایل جهان ایستاد

تاریخ انتشار: 1404/04/24
سامسونگ دوباره در صدر بازار موبایل جهان ایستاد

گزارش جدید مؤسسهٔ تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که سامسونگ در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۵ توانسته با پشت‌سر گذاشتن اپل، جایگاه نخست خود را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بازپس گیرد. این شرکت کره‌ای در بازهٔ زمانی آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد ۱۴۰۴) حدود ۵۸ میلیون دستگاه گوشی عرضه کرده و موفق شده سهمی معادل ۱۹٫۷ درصد از بازار جهانی را از آن خود کند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۳ درصد افزایش داشته و رشد سالانهٔ سامسونگ را به ۷٫۹ درصد رسانده است.

تحلیلگران IDC می‌گویند این رشد قابل توجه نه‌تنها ناشی از عملکرد پرچم‌داران سری Galaxy S25 نبوده، بلکه بیش از همه مرهون فروش قوی دو مدل میان‌ردهٔ Galaxy A56 و Galaxy A36 است. این دو گوشی با ارائهٔ امکانات متنوع در کنار قیمت رقابتی، به‌ویژه در بازارهای نوظهور، فروش بالایی را تجربه کرده‌اند. سیاست قیمت‌گذاری هوشمندانهٔ سامسونگ باعث شده این برند در کشورهای در حال توسعه عملکرد بهتری نسبت به رقبای چینی و آمریکایی داشته باشد.

در جایگاه دوم، اپل با عرضهٔ ۴۶٫۴ میلیون دستگاه آیفون، سهمی ۱۵٫۸ درصدی را به خود اختصاص داد. هرچند این برند آمریکایی رشد سالانهٔ ۱٫۵ درصدی داشته، اما سهم کلی‌اش از بازار تنها ۰٫۱ درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که نشان‌دهندهٔ کاهش شتاب رشد آیفون‌ها در برخی بازارها از جمله چین است.

پس از اپل، برند چینی شیائومی با فروش ۴۲٫۵ میلیون گوشی و سهم بازار ۱۴٫۴ درصدی، رتبهٔ سوم را حفظ کرد. ویوو نیز با فروش ۲۷٫۱ میلیون دستگاه (سهم ۹٫۲ درصدی) در ردهٔ چهارم ایستاده و ترنشن (مالک برندهایی چون Tecno و Infinix) با ۲۵٫۱ میلیون گوشی و سهم ۸٫۵ درصدی پنجم شده است. فروش برند ترنشن نسبت به سال گذشته ۱٫۷ درصد کاهش داشته و این مسئله نشان می‌دهد که فشارهای اقتصادی به‌ویژه در بازارهای نوظهور بر فروش برخی برندها اثر منفی گذاشته است.

IDC هشدار داده که عواملی چون تعرفه‌های جدید آمریکا، افزایش بیکاری و تورم جهانی ممکن است اشتیاق مصرف‌کنندگان برای تعویض گوشی‌های خود را کاهش دهد. با این حال، سه‌ماههٔ دوم سال جاری هشتمین فصل متوالی رشد برای بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است. به‌گفتهٔ تحلیلگران، ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در مدل‌های جدید یکی از محرک‌های اصلی این رشد به شمار می‌رود.

در مجموع، سامسونگ با استفادهٔ هوشمندانه از مدل‌های میان‌رده، تمرکز بر بازارهای نوظهور، و ارائهٔ قابلیت‌های روز با قیمت مناسب، موفق شد فاصلهٔ خود را با اپل افزایش دهد و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ گوشی هوشمند جهان را از آن خود کند.

کلمات کلیدی:
سامسونگ، گوشی هوشمند ، اپل ، شیائومی، بازار جهانی

دسته بندی ها

موبایل و تبلت
کامپیوتر و لپتاپ
کالای دیجیتال
خانه و آشپزخانه
لوازم خانگی برقی
آرایشی بهداشتی
پزشکی و سلامت
ورزش و سفر
کودک و نوزاد
ابزارآلات و تجهیزات
فرهنگ و هنر
برندهای موبایل
لوازم جانبی موبایل و تبلت
قطعات موبایل و تبلت
تبلت
انواع کامپیوتر
برند های لپ تاپ
نمایشگر
لوازم جانبی لپ تاپ
لوازم جانبی کامپیوتر
قطعات کامپیوتر
دوربین و تجهیزات جانبی
وسایل گیمینگ
هدفون، هدست و هندزفری
تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات
مودم - روتر
تجهیزات شبکه و ارتباطات
ماشین های اداری
پاوربانک (شارژر همراه)
پرینتر
تجهیزات امنیتی و نظارتی
ساعت و مچ بند هوشمند
مبلمان و دکوراسیون خانگی
فرش و گلیم
خواب
نگهدارنده لباس و لوازم
دکوراتیو
نور و روشنایی
کفپوش و دیوارپوش
ظروف پخت و پز
تهیه و سرو چای و قهوه
ابزار آشپزی
ظروف آشپزخانه
سرو و پذیرایی
حمام
سرویس بهداشتی
شستشو و نظافت
یخچال و فریزر
صوتی و تصویری
تهویه، سرمایش و گرمایش
لوازم پخت و پز
شستشو و نظافت
خردکن و غذاساز
نوشیدنی ساز
سایر لوازم خانگی برقی
لوازم آرایشی
لوازم شخصی برقی
عطر و ادکلن
لوازم بهداشتی
مراقبت پوست
ابزار سلامت و پزشکی
تجهیزات پزشکی و بیمارستانی
پوشاک ورزشی
ورزشهای توپی
بدنسازی و پرورش اندام
دوچرخه
لوازم ورزشی
تجهیزات سفر و کمپینگ
بهداشت کودک و نوزاد
خواب کودک
لوازم غذای کودک
سلامت ایمنی و مراقبت
ملزومات گردش و سفر
بازی و سرگرمی
ابزار برقی
ابزار غیر برقی
تجهیزات ساختمانی
باغبانی و کشاورزی
یراق آلات
تجهیزات ایمنی و کار
لوازم تحریر
دکوراسیون و ملزومات اداری
صنایع دستی
آلات موسیقی